logo spartan race

Trénujte a zdolejte Spartan Race

Žádný závodník nikdy dopředu nesmí znát trasu závodu. Spartan Race se skládá ze tří základních částí nazvaných Sprint, Super a Beast. Další úrovně jsou nadstavbou těchto základních úrovní a obvykle je na nich závodník vystaven extrémní zátěži. Každý účastník, který závod dokončí, si vybojuje medaili a tričko.

přeskok vysoké stěny

Pro ty, kteří slyší o nejpopulárnějším překážkovém závodě na světě poprvé i pro ty, kteří již pár závodů zdolali, jsme nachystali pár tipů, jak poctivě trénovat. Trénink na závod Spartan Race není žádná sranda, a proto je potřeba začít se připravovat s dostatečným předstihem. Kromě vaší vytrvalosti budete potřebovat také svou sílu, rovnováhu a koordinaci.

Seznam některých překážek

  • přeskok vysoké stěny
  • šplh po laně
  • horolezecká stěna
  • přeskok přes oheň
  • plazení pod ostnatým drátem
  • nošení břemene
  • hod oštěpem
  • monkey bar (ručkování po horizontálním žebříku)
  • převracení velkých pneumatik
  • balanční chůze po kůlech
  • Hercules (vytahování břemene na kladce)
  • Tréninkový plán

    Pokud chcete zlepšit všechny různé dovednosti, které budete potřebovat ke zdárnému dokončení, musíte tvrdě trénovat pět dní v týdnu. Dva z těchto dnů je potřeba věnovat silovému tréninku, dva rychlostnímu a jeden den vyhradit pro vytrvalostní běh. Zbylé dva dny jsou vyhrazeny pro aktivní odpočinek.

    Silový trénink

    Ve dnech silového tréninku je dobré zaměřit se na výbušné cviky, jako jsou kliky s tlesknutím, skoky na bednu, shyby, dřepy, angličáky, výdrž na loktech a další. Je potřeba každý cvik provádět alespoň minutu.

    Rychlostní trénink

    Rychlostní dny jsou založeny na intervalovém tréninku. Začněte se svižnou chůzí po dobu 30 sekund, pokračujte během ve stálém tempu po dobu 20 sekund a zakončete sprintem 10 sekund. Toto cvičení opakujte po dobu pěti minut. Poté dvě minuty relaxujte chůzí a vše opakujte alespoň třikrát.

    Vytrvalostní trénink

    Pro vytrvalostní dny je nejdůležitější jediné: běh. Běhejte alespoň hodinu ve stálém tempu. Pokud potřebujete odpočívat, střídejte běh se svižnou chůzí, ale nikdy ne úplně nezastavujte. Běh je někdy možné vyměnit za cyklistiku, veslování nebo plavání.

    Aktivní odpočinek

    Ve dnech aktivního odpočinku udělejte nějaké domácí práce, jděte na procházku nebo se projet na kole. V těchto dnech nedělejte nic namáhavého, jde o to, aby tělo stihlo zregenerovat, zotavit se, ale aby zároveň nevypadlo z tempa.

    Vrhněte se do toho po hlavě a začněte s tréninkem na tento famózní závod ještě dnes!. Speciální oblečení a obuv do extrémních podmínek pro vás připravila značka Reebok.

    Oficiální video závodu Spartan Race
    Ukázky z uplynulých závodů Spartan Race. Mrkněte se, jak zrádný a náročný závod to je.

    Sdílejte tento článek: